De Grote Rekendag was een succes! Uit verhouding. Te grote of te kleine kleren en extra moeilijke sommen! We hebben een combinatie gemaakt tussen rekenen en bewegen. Aan de hand van een rekenestafette, een grote en een kleine hinkelbaan en levensgrote som-som puzzels leren de kinderen rekenen.

 

 

 

 

Tijdens de Kinderkunstweek hebben we geleerd en gewerkt over energieke kunst. Kunst die draait, beweegt, loopt, vliegt, verdwijnt, groeit, zwaait, springt… We hebben een leerzame week gehad, met onder meer, water, bellenblaas en een gave fotoworkshop. Tijdens de fotoworkshop hebben we geleerd over de geschiedenis van fotograferen. Daarna mochten we zelf aan de slag. We hebben geprobeerd om beweging in foto’s te krijgen. Energieke kunst!

 

 

 

 

Hallo allemaal,

Wij zijn groep 5 met twaalf meisjes en acht jongens. Wij krijgen les in unit 2 van meester Kees.

Als we op school komen beginnen we de dag rustig met een spel, puzzel of een woordzoeker. Daarna gaan we samen zingen en bidden en luisteren we naar een Bijbelverhaal.

’s Morgens doen we rekenen, spelling en taal. Tijdens rekenen en spelling werken we op de tablet. Hier leren we heel veel van, want de tablet zorgt ervoor dat we sommen op ons eigen niveau krijgen. Daarom werken we ook zo graag op de tablet.

’s Middags hebben we allerlei verschillende vakken. Ook werken we heel graag met Naut, Meander en Brandaan. Dat is onze methode voor natuur & techniek, aardrijkskunde en geschiedenis. We hebben al veel geleerd over producten die door mensen gemaakt zijn, over plattegronden en over de jagers, boeren en verzamelaars. Nu werken we over de Romeinen. Nederland heeft veel aan de Romeinen te danken.

Verder hebben we allemaal nagedacht over goede afspraken in de klas, zodat we nog beter kunnen werken en leren. Al veel dingen gingen goed in de klas, maar we hebben een aantal afspraken gemaakt, waar we ons graag aan houden!

Ook hebben we een gave verjaardagskalender gemaakt. En als we een verjaardag vieren in de klas, zingen we een persoonlijk verjaardagsliedje. Dat vinden we erg leuk, omdat we tijdens het zingen zes mensen naar voren mogen.

We genieten ervan om tijdens de lessen te bewegen. We hebben gemerkt dat bewegend leren echt bij ons past. We hopen dit schooljaar nog veel te leren. We zijn benieuwd wat we allemaal nog gaan doen.

Groetjes groep 5 en meester Kees